Uvečer 17. lipnja 2015. dvadesetjednogodišnji Dylann Storm Roof uzeo je .45-kalibarski pištolj, rođendanski dar od svog oca, te Glock 41, koji je također kupio od novca koji je dobio za svoj rođendan, te se uputio prema Emanuelskoj afričkoj metodističkoj episkopalnoj crkvi u središtu Charlestona, u američkoj saveznoj državi Južna Karolina. Došavši na uobičajeni događaj učenja Biblije, Roof je otvorio vatru, ubivši devetero osoba, među njima i pastoricu Clementu C. Pinckney, koja je bila državni senator. Potom se uputio prema Sjevernoj Karolini, u crnom Hyundai Elantri prepoznatljivoj po zastavama Konfederacije. FBI ga je uhitio u gradu Shelbyju u Sjevernoj Karolini.
Iako je istraga u tijeku, optužen je za zločin iz mržnje, te se smatra da je masovno ubojstvo temeljeno na Roofovom rasizmu. Navodno je svojim prijateljima govorio da su "crnci preuzeli zemlju", te da ima planove ubijati ljude, uključujući i napad na sveučilište u Charlestonu.
Istraživanjem upotrebe društvenih mreža i Roofove vlastite stranice The Last Rhodesian, vidi se da je Roof pobornik bjelačke supremacije, te da je poklonik aparthejdskih režima u Rodeziji (današnjem Zimbabveu) i Južnoafričkoj Republici. Te zemlje podsjećaju na američki Jug, smatra Roof i slični njemu, "jer Zimbabve i JAR su pouka kako bijelci mogu postati osiromašena i bezmoćna manjina u vlastitoj zemlji".
Posljednjih nekoliko generacija obrazovanih Amerikanaca, a posebice oni obrazovani u polju povijesti, shvaćaju da je razumijevanje američkog Građanskog rata i obnove dramatično promijenjeno. Nekad se smatralo da rat nema nikakve veze s nadom u stvaranje istinske, multirasne pluralističke demokracije na Jugu, te da nije povezano s oslobađanjem crnaca (politički korektno: Afroamerikanaca) i ugušavanjem bjelačke supremacije. To se danas mijenja, iako ekonomska teorija Građanskog rata i dalje ima plauzibilnu teoriju.
Prema ekonomskoj teoriji, rat je izazvan kako bi Sjever zaustavio jačanje veza Juga s Britanskim carstvom i ekonomskog blagostanja u trgovini robljem i plantažama pamuka koje su Britanci kupovali.
Ipak, Eric Foner, profesor na sveučilištu Columbia i dobitnik Pulitzerove nagrade je pokazao koliko je Abraham Lincoln doista bio protivan američkom ropstvu, te koliko američka obnova nakon rata nije završena. Kao semiotički znakovi takvih ideja vidljive su i danas rasprave u američkom društvu, a posebice ona guvernerke Nikki Haley koja se bori za micanje zastave Konfederacije s područja Capitola Južne Karoline, kao dijela američkog suočavanja s vlastitom poviješću.
Ubojstva poput ovog u Charlestonu bolni su podsjetnik potrebe takve rasprave. Pritom valja naglasiti da je Konfederacijska zastava na zakonodavnoj kući Južne Karoline tek od 1962., kada je tamo stavljena u znak prosvjeda protiv pokreta građanskih prava, a ne kao dugostojeća komemoracija Južnjačke baštine. Zastava je samo znak crnačkom stanovništvu Južne Karoline tko vlada. Micanje zastave bi simbolički bilo i micanje takve poruke.
Naravno da Južna Karolina nije zemlja rasista, ali je vrlo jedinstvena i povijesno bremenita kad se govori o ropstvu i rasi. Ova priča ide sve do Američke revolucije. Delegati Južne Karoline tražili su Thomasa Jeffersona da makne iz Deklaracije nezavisnosti članak koji osuđuje ropstvo. U Južnoj Karolini ispaljen je prvi metak u Građanskom ratu, ovdje je najveći broj bijelih obitelji imao robove na čitavom Jugu, ovdje su nastali najveći otpori vlasti što se tiče izjednačavanja prava bijelaca i crnaca. Tradicija se nastavila. Istovremeno, u vrijeme Građanskog rata 60 posto Južne Karoline bili su crnci, što znači da su većinu stanovništva činili robovi.
Zbog tako velikog broja crnog stanovništva, značajan broj Afroamerikanaca ušlo je u kongres, zakonodavna tijela i lokalne državne urede nakon ukidanja ropstva. Kao posljedica, počela je nasilna reakcija bijelaca protiv njih. Ku Klux Klan je bio vrlo jak u Južnoj Karolini. Godine 1876. izbilo je nasilje u kojemu je srušena vlada, a u gradu Hamburgu zaredali su se masakri crnaca. Također značajan crni datum je godina 1968., kada su policajci ušli na sveučilište Orangeburg i ubili crne studente.
Jedan od južnokarolinških guvernera i senatora bio je poznati rasist i segregacionist 19. stoljeća Ben Tillman. Među zakonodavcima bio je i Storm Thurmond, koji je vodio dixiecrat pobunu 1948. protiv Trumana i njegove Demokratske platforme. Od tada je Južna Karolina bastion Republikanske stranke. Dio tog naslijeđa jest i Dylann Roof, iako se ne može optužiti cijelo bjelačko stanovništvo za ovakvu negativnu baštinu.
I dok je Roof zasigurno dio svoje povijesti, on je i dio multinacionalne i utjecajne mreže bijelih nacionalista koji okupljaju pobornike bijele supremacije u cijelom svijetu. Bijela supremacija jača u SAD-u, ali se Amerikanci ne žele suočiti s time. Kada Al Kaida i Daeš izvode svoje terorističke napade, za to je kriv cijeli Islam i svi muslimani u SAD-u su potencijalni teroristi (što vodi da je preko milijardu ljudi na svijetu teroristički nastrojeno). Kada Roof puca po crncima u crkvi, to svakako nije dio desnog radikalizma. Terminologija je ključna – Charleston je izolirani zločin iz mržnje, a nije terorizam.
Bijeli nacionalizam ili bijela supremacija je ideja koja smatra da se društvo temelji na rasi, a ne na naciji, etničkom porijeklu ili nacionalnoj državi. Ponos i identitet pronalazi se unutar rase, a ne zemljopisne datosti. Dapače, mnogobrojni bijeli rasisti uzvikuju da mrze Ameriku, upravo jer smatraju da njezin "melting pot" nije njihov identitet.
U SAD-u je desetljećima glavni izraz takvog stava bio Ku Klux Klan. Nakon sedamdesetih, njegova moć jenjava, a danas se sastoji većinom od malih, nepovezanih skupina, koje se više bave simbolikom i poviješću Klana nego njegovom temeljnom djelatnošću. Američka javnost je shodno nestanku Ku Klux Klana, simbola bijele supremacije u zemlji, smatrala da je ta rasistička ideja otišla u povijest. Oni većinom nisu ni svjesni koliko je raširena ideja postala. Svi pokazatelji i ispitivanja relevantnih ustanova ukazuju da je bijela supremacija u stalnom porastu posljednjih 15 godina.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.