Za sve one koji nisu upućeni ili ne prate vijesti iz Hrvatske - idućeg mjeseca bi se mogao održati referendum na kojem će se građane pitati da li se slažu s time da se u Ustav uvede stavka kako je brak zajednica muškarca i žene. Time se zapravo želi eliminirati mogućnost da u skorašnjoj budućnosti istospolni parovi sklapaju brakove i time dobivaju sva predviđena prava koja idu s time.
U suštini ova tema prelazi okvire sukoba između liberala i konzervativaca, rasplamsava široku socijalnu i političku debatu te kroz nju možemo uvidjeti aktualno stanje nacije.
Imajući na umu kako se već radi o "eskaliranim" tenzijama, ovoj temi moramo pristupiti s pretpostavkom da su već stvoreni razni stereotipovi, ukopana stajališta, generalizacije i slični elementi koji nas udaljavaju od konkretnog razumijevanja iste. Drugim riječima, ovo je "skliska" tema kojoj se može i treba pristupiti maksimalno objektivno jer njen karakter je već udaren od strane pro i kontra skupina, a obje nastupaju izrazito "navijački", ideološki i bez ikakvog poziva na zdravi dijalog i debatu.
Ova tema zaslužuje debatu, no ta u ovom društvu nikada nije provedena, nije se ozbiljno ni pokušalo, bar ne na nekoj višoj razini koja bi obuhvatila šire slojeve, a ne samo uski krug.
LGBT zajednica, kao i svugdje diljem svijeta, već godinama sve glasnije traži svoja prava, ista ona koja imaju heteroseksualni parovi. Naravno, ovdje se ne radi samo o formalnostima - unatoč činjenici da je njihova borba trenutačno usredotočena na pitanje bračne zajednice - konačni cilj je postizanje šire prihvaćenosti u društvu i eliminacija diskriminacije.
Koliko su taktike LGBT zajednice uspješne, to je poprilično diskutabilno, pošto one nisu nipošto unikatne niti autohtone, već su primarno kopirane sa Zapada. To je zasigurno pitanje o kojem bi sama lokalna LGBT zajednica trebala povesti debatu jer je očigledno da se u društvu stvaraju i pojedini kontra-efekti.
S druge strane, LGBT zajednica je u Hrvatskoj, kao i u regiji, suočena s velikim izazovima, da ne kažemo - neprijateljima (što je zapravo daleko točnija definicija).
Kompleksnost ove diskusije leži u tome što joj prvo moramo definirati početak i kraj. Gdje započeti debatu o društvenim odnosima? Naime, toliko je puno faktora koji utječu na cijelu temu da bi bilo potrebno ispisati na stotine stranica ako bismo situaciju zaista željeli razmotriti iz svih aspekata.
Homoseksualne, biseksualne, aseksualne i sve druge ne-heteroseksualne osobe postojale su kroz cijelu našu povijest, ne povijest regije, već povijest čovječanstva. Homoseksualnost je, prema istraživanjima, gotovo podjednako zastupljena u svim kulturama diljem svijeta. Koji su evolucijski razlozi doveli do pojave (i opstanka) homoseksualnosti je još uvijek djelomično misterija. Postoje razne znanstvene teorije, za mnoge od njih biti će potrebno još istraživanja, ali danas sa sigurnošću možemo tvrditi kako je i homoseksualizam proizvod ljudske evolucije (i nekih drugih vrsta) te je očito važna komponenta u našem cjelokupnom postojanju.
Neki će tvrditi kako je "cilj" evolucije prenijeti dalje svoje gene, što homoseksualne osobe očito ne rade u istoj mjeri kao i heteroseksualne. No, možda su u dalekoj povijesti, prema nekim istraživanjima, homoseksualne osobe sudjelovale u kolektivnoj brizi za novorođene u svojoj obitelji, možda su svojom preferencom "oslobodili" da se više resursa može dodijeliti manjem broju djece itd. Kako smo i istaknuli, teorija postoji zaista mnogo i zasigurno će cijela tema kroz naredne godine biti upotpunjena s novim teorijama.
O znanstvenim teorijama je teško raspravljati jer sve što se dotiče ove teme je "skliska padina" - nažalost mnogi, bili oni homoseksualaci, heteroseksualci ili nešto treće (ili četvrto), cjelokupnu ovu temu doživljavaju izuzetno emotivno, ideološki nastrojeno, nimalo objektivno i/ili znanstveno. Pa čak i gornja referenca na evolucijski razvoj do sada je već možda neke "uvrijedila", da, i to je moguće. To samo pokazuje koliko je teško u ovoj situaciji postići konsenzus, jer se još uvijek ne slažemo ni po osnovama. No, bez obzira na to, morali bi se moći složiti s konstatacijom da su napadi protiv manjine neprihvatljivi i anti-civilizacijski.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.