Vodič kroz europske buvljake, šarmantne tržnice rabljenih predmeta i starina koje oblikuju kulturni identitet svojih gradova
Posjeti buvljacima i sajmovima starina vrlo su popularni među turistima koji žele doživjeti autentičnu lokalnu kulturu, opuštenu atmosferu i jedinstvena iskustva. Tu će pronaći predmete i originalne suvenire kakvih nema u običnim turističkim trgovinama. Buvljaci su također mjesto susreta ljudi iz različitih sfera života, što ih čini izvrsnom lokacijom za uličnu fotografiju!
Osim turista, na buvljacima se 'muvaju' lokalni ljubitelji vintage mode i umjetnosti, lovci na antikvitete, intelektualci, ljubitelji knjige i vinila, kupci s ograničenim budžetom, avanturisti u potrazi za 'skrivenim blagom', oni ekološki osviješteni te naravno – lokalni boemi i srčani komentatori svakodnevice.
U šarenilu te žive izložbe na otvorenom, krajičkom uha sigurno ćete uhvatiti neku zanimljivu gradsku priču i našaliti se na račun ljudskih karakteristika.
No, prije nego što spomenemo neke od mnogih zanimljivih buvljaka u europskim gradovima, definirajmo preciznije što buvljak jest ili nije.
To je obično otvoreni trgovački prostor, odnosno sajam na kojem se prodaju rabljeni predmeti, poput odjeće, nakita, namještaja, alata, antikviteta, umjetničkih djela, knjiga, nosača zvuka i drugih predmeta. Tu se predmeti u pravilu prodaju po povoljnim cijenama koje nisu fiksne, već je uobičajeno cjenkanje, što buvljake čini atraktivnima za kupce!
Za određene buvljake posjetitelji plaćaju i ulaznicu, a u posljednje vrijeme procvat su doživjele i web stranice na kojima možete pratiti i licitirati za neke vrijednije predmete s buvljaka specijaliziranih za starine.
Buvljaci su uglavnom organizirani tjedno ili mjesečno, dok oni najveći rade 365 dana u godini. Neki kultni buvljaci održavaju se samo jednom godišnje, kao što su rujanski buvljak u francuskom Lilleu, proljetni buvljak u Münchenu ili Luikse Markt Arnhem koji se održava se tijekom ljetnih mjeseci u Arnhemu u Nizozemskoj.
Locirani su na javnom prostoru poput trga ili parkirališta, ili u zatvorenim prostorima, kao što su hangari ili prenamijenjeni industrijski kompleksi.
Izraz 'buvljak' dolazi od riječi buha, baš kao i u mnogim drugim europskim jezicima. Britanci ga zovu flea market, narodi francuske kulture koriste naziv marché aux puces, Talijani i mnogi drugi koriste izraz mercato delle pulci, a Nijemci imaju mnoštvo izraza, kao npr. Flohmarkt.
Prošireni sadržaji i različite teme buvljaka
Sajam rabljene robe i antikviteta, ili kraće 'buvljak', nerijetko se spaja sa sajmom rukotvorina i umjetnosti i sajmom lokalne hrane i pića. Sajmovi koji previše svaštare i dozvoljavaju ulazak industrijske robe bez posebnog identiteta svakako će izgubiti svoju dimenziju kulture i postati nezanimljivim za turiste i posjetitelje istančanijeg profila.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.