X
VELIKA AKCIJA: Od jeseni do jeseni - 1 godina pretplate za  75 €  50 €!
Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), ali isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Analiza: PIIGS, nametanje mjera štednje i krah autoindustrije u EU

PIŠE:
Objavljeno:

Već nekoliko godina slušamo kako su "periferne" članice EU naseljene "lijenim" narodima. Lažni mit o lijenim Grcima je već dobro poznat usprkos statistikama koje pokazuju da Grci rade mnogo više od Nijemaca.

Pogledajmo neke podatke iz tablice za 2011. godinu:



IME DRŽAVE
BROJ RADNIH SATI (po radniku, godišnje)
Južna Koreja 2090
Grčka 2032
USA 1787
Italija 1774
Japan 1728
Portugal 1711
Španjolska1690
Finska 1684
Švedska 1644
UK 1625
Austrija 1600
Irska 1543
Danska 1522
Francuska 1476
Njemačka 1413
Nizozemska 1379

Sa izuzetkom Irske, PIIGS zemlje (Portugal, Irska, Italija, Grčka, Španjolska) su pri vrhu a Njemačka i Francuska pri dnu.

Mnogi će reći da je to zato jer ove zemlje nisu produktivne kao Njemačka, skandinavske zemlje, Nizozemska... Zašto onda jedna izuzetno razvijena zemlja, Južna Koreja, ima prosječan broj od 2090 radnih sati ako se zna koliko je u toj zemlji proizvodnja produktivna? Radna navika? Možda, ali Japan je poznat po radnoj navici (možda najviše uz Nijemce) a ima mnogo manji broj radnih sati od Koreje – 1728.

Vratimo se u Europu. Neki su u Njemačkoj, Nizozemskoj, Austriji i njima ekonomski sličnim zemljama podrugljivo promatrali situaciju u Grčkoj, Italiji, Irskoj, Portugalu... Stalno se govorilo i govori o beskrajnim sastancima o spašavanju eura, sastancima tzv. Merkozy, na TV-u se prikazuju borbe sa policijom u "perifernim" članicama uz manje izuzetke i u "neperifernim" zemljama itd.

U takvoj situaciji Francuska i Njemačka su uzele sebi za pravo da budu vođe Europe predstavljajući svoje države kao imune ili mnogo imunije na sve što se dešava u ostatku EU, tzv. "perifernim" državama koje su (nadam se nenamjerno nazvane PIIGS ((Portugal, Irska, Italija, Grčka, Španjolska)). Oni koji poznaju engleski znaju da pigs znači svinje. Postavlja se pitanje zašto se te zemlje ne zovu SIGIP ili PIGIS ili IPSIG ili slično. U samom ovom nazivu se možda jako dobro vidi što "fiskalno odgovorne i vrijedne države" misle o svojim kolegama iz Europe. Nažalost, ovaj termin se počeo širiti u cijelom svijetu. Stoga čovjek može lako pomisliti da su građani ovih zemalja LIJENI, da ne koristim mnogo grublju riječ.

Da li je stvarno tako pa su "spasioci i vođe" Unije koji stalno "pametuju" PIIGS državama imuni na sve događaje u EU i stoga daju sebi za pravo da fiskalno zapovijedaju?

Jedna od najvažnijih industrija u EU je automobilska industrija. Odmah se ističu najjače zemlje poput Njemačke (Mercedes, BMW, Volswagen...) i Francuske (Peugeot, Renault, Citroen). Ali tu je i jedna PIIGS država, Italija, koja ima Fiat (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep) i veoma razvijenu proizvodnju luksuznih automobila (Ferrari).

Najnovije informacije govore da je automobilska industrija u veoma teškoj situaciji i da su radna mjesta desetaka tisuća radnika u opasnosti. Posljedično, u opasnosti su i radna mjesta svih onih koji u velikoj mjeri direktno surađuju sa proizvođačima automobila. Trenutno se u Parizu odvija Sajam automobila (29.09 – 14.10) i mnoge novinske kuće obavještavaju da su pripreme za sajam protekle u "golom strahu za egzistenciju". Tvrdi se da je kriza u Europi za auto proizvođače tek počela, a ni signali iz drugih dijelova svijeta nisu puno bolji.

Ferdinand Dudenhoffer, kojeg zovu Siva eminencija njemačke auto industrije, je rekao slijedeće uoči otvaranja Sajma automobila u Parizu: "Europska auto industrija bori se za preživljavanje. Iza glamura izložbi automobila zapravo se krije strah". On smatra da je razlog tome da zbog privredne krize Europljani kupuju sve manje automobile. Mnogi stručnjaci smatraju da će iduća godina biti, što se tiče prodaje, najgora u posljednjih dvadeset godina.

Proizvođači nemaju velika očekivanja od modela koje će prikazati u Parizu. Tu će biti novi Golf, Renault ima novog Clia, Ford se predstavlja sa novim Mondeom, Opel sa malim autom Adam. Broj novih vozila je prilično mali, ali stručnjaci smatraju da je to sasvim dovoljan broj novih modela kada nema krize. Dudenhoffer tvrdi: "Tržišta automobilske industrije u južnoj Europi u nezaustavljivom su padu".

Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.

1. korak: Za nastavak čitanja odaberite pretplatu:
 
1 mjesec
14 €
Pristup kompletnom advance.hr sadržaju u trajanju od 30 dana.
Izaberi
Mjesec dana pretplate
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Mogućnost korištenja raznih načina plaćanja.
Ograničena akcija
AKCIJA! 1-godišnja pretplata!
 75 €  50 €  
(mogućnost plaćanja i na rate:
4.16 € mjesečno*)
*Iznos u slučaju plaćanja na 12 rata (opcija za sada dostupna samo preko PBZ banke).
Potvrdi
Trajanje pretplate - 12 mjeseci
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Specijalna ponuda je ograničena, iskoristite je dok traje!


 
Pristup samo ovom tekstu
5 €
Umjesto pretplate možete kupiti pristup samo ovom tekstu.
Izaberi
Uplatom ćete imati pristup ovom tekstu
Drugi tekstovi neće Vam biti dostupni (osim ako i za njih ne uplatite pristup)
Putem ovog koraka kreirat će Vam se korisničko ime tako da ako želite možete jednostavno proširiti svoj pristup uplatom jedne od regularnih pretplata.

2. korak: Odaberite način plaćanja
Pređite preko jedne od gornjih opcija i prikazat će Vam se detaljniji opis metode plaćanja.
Korištenjem sustava za online naplatu pristajem na Opće uvjete korištenja i Pravila o zaštiti privatnosti kao i na Opće uvjete o online plaćanju
Potreban je pristanak na uvjete korištenja
O sustavu pretplate:
- Klikom na odabranu opciju bit ćete prebačeni na sigurni sustav WSPay gdje možete u nekoliko trenutaka obaviti kupnju
- Možete birati između nekoliko metoda plaćanja, uključujući kartično plaćanje, kriptovalute itd.
- Kad Vam pretplata istekne bit ćete o tome obavješteni - pretplata se NE obnavlja automatski, odnosno morat ćete je sami obnoviti putem ovog sustava
- Nakon uspješne uplate dobit ćete korisničke podatke (ako ste novi korisnik).
- WSpay - Web Secure Payment Gateway advance.hr koristi WSPay za online plaćanja. WSPay je siguran sustav za online plaćanje, plaćanje u realnom vremenu, kreditnim i debitnim karticama te drugim načinima plaćanja. WSPay kupcu i trgovcu osiguravaju siguran upis i prijenos upisanih podataka o karticama što podvrđuje i PCI DSS certifikat koji WSPay ima. WSPay koristi SSL certifikat 256 bitne enkripcije te TLS 1.2 kriptografski protokol kao najviše stupnjeve zaštite kod upisa i prijenosa podataka.