Kineski električni prodor u Europu nemoguće je zaustaviti: I nakon uvođenja novih EU carina na kineska električna vozila ona u Europi ostvaruju veći profit nego kad se prodaju u Kini
Kineska električna vozila predstavljaju sve veći izazov zapadnim proizvođačima kao što je američka kompanija Tesla, ali i manjim proizvođačima u Europskoj uniji. No, zbog činjenica da američke i europske kompanije također izvoze i u Kinu, ova "poplava" kineskih električnih vozila u Europi zapravo još i puno više brine samu EU koja, svakako i iz političkih razloga, želi obuzdati kineski prodor.
Zbog toga je EU odlučila uvesti dodatne carine na uvoz električnih vozila iz Kine. No, sudeći prema novim podacima, ni to ne može zaustaviti veliki kineski prodor (vezano uz temu: Neumoljiva bitka za krunu industrije i tehnologije: Kineski električni automobili spremaju se "preplaviti" zapadna tržišta, možda ih više ni carine ne mogu zaustaviti, a Europa je samu sebe dovela u bezizlaznu situaciju).
Posebno se ističe kineska kompanija BYD, koju u Europi sad smatraju glavnim konkurentom.
No, BYD pokazuje otpornost u suočavanju s novim carinama EU-a na kineska električna vozila, ostvarujući značajno veću dobit u Europi u usporedbi s Kinom, pokazuju nedavne studije.
Nakon što je prije nekoliko dana Europska unija objavila povećanje carina na uvoz kineskih električnih vozila, BYD sad podliježe dodatnom porezu od 17,4%. Unatoč tome, očekuje se da će se tržišni lider oporaviti budući da BYD ostvaruje veće prihode od električnih vozila u Europskoj uniji, primjerice od njihovog modela Seal U, u usporedbi s Kinom.
Prema analitičarima, dobit kineskih proizvođača automobila od električnih automobila prodanih u Europi i dalje je veća od dobiti domaćih proizvođača iz EU.
Usred kontinuirane istrage o mogućim subvencijama, Europska komisija je nametnula dodatne poreze na električna vozila uvezena iz Kine. Uvoz određenih kineskih električnih vozila u Europu podlijegao je carinama koje je Komisija postavila na 38%. Dodatne naknade za uvoz električnih vozila iz Kine primjenjivat će se na postojeće carine od 10%.
Kao poticaj za suradnju s istragom EU-a, trima kineskim proizvođačima automobila odobrene su ekskluzivne carine. Dodatne tarife koje je primio BYD bile su najniže od 17,4%. Ukupne tarife koje naplaćuje BYD približit će se tako 30%.
Prema istraživanjima svaki BYD Seal U prodan u Europi generira dobit od oko 15.400 dolara za kineskog proizvođača automobila. Nasuprot tome, BYD zarađuje oko 14.000 USD za svaki Seal U uređaj prodan u Kini. Ono što kineski proizvođači električnih automobila nazivaju "EU premium" je značajna dobit BYD-a na svakom vozilu Seal U.
Istraživačka organizacija Rhodium Group navodi: "Naša analiza nekoliko drugih modela prodanih u Kini i Njemačkoj pokazuje da bi čak i nakon carine od 30% mnogi kineski električni modeli i dalje uživali snažnu premiju za profit u EU."
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.