Povijesni automobili: 3 limuzine za svjetske lidere i 7 vozila za radni narod
Automobili koje ćemo predstaviti su poput vremenskih kapsula koje nas vraćaju u eru kada je elegancija bila na cijeni, i kada su automobili bili mnogo više od sredstava prijevoza. U ovom putovanju kroz vrijeme, otkrit ćemo tri luksuzna automobila, čuda inžinjeringa i fine izrade, koje su birali državnici i druge utjecajne osobe, omogućujući im da upravljaju sudbinama nacija s dozom stila i prestiža.
No, nećemo zaboraviti ni običnog čovjeka, radnog heroja koji je svakodnevno osvajao svijet svojom marljivošću. Za njega smo rezervirali sedam vozila koja su služila na putu prema prosperitetu i jednakosti. S raznovrsnim dizajnom i svrhom, ova vozila za radni narod danas mogu posvjedočiti kako su automobili oblikovali naše društvo.
Pridružite nam se u otkrivanju ovih fascinantnih vozila koja su definirala različite epohe u povijesti automobila i društva.
Elegantan i moćan Bugatti Royale bio je simbol luksuza i prestiža. Ettore Bugatti namjeravao je stvoriti najluksuzniji i najprestižniji automobil na svijetu, namijenjen za europske kraljevske obitelji i elitu i proizvelo se samo 6 komada.
Jedna od najistaknutijih značajki Royalea bio je njegov motor, fizički impozantan i nevjerojatno snažan za svoje vrijeme. Bugatti Royale se ističe kao jedan od najvećih osobnih automobila ikada napravljenih. Imao je raskošne i ručno izrađene interijere, s najkvalitetnijim materijalima korištenim za presvlake, stolariju i ukrase. Radi se dakle o spoju luksuza, udobnosti i izvanrednog inžinjeringa.
Velika depresija spriječila njegovu prodaju. Samo su tri od šest proizvedenih automobila prodana kupcima, a ostatak je ostao u Bugattiju. Originalnih šest primjeraka ostaju vrlo željni kolekcionarski predmeti, a svaki od njih vrijedi mnogo milijuna dolara.
U Europi, možete ga vidjeti u francuskom gradu Mulhouse (Musée National de l'Automobile) i u Nizozemskoj u Haagu (The Louwman Museum).
Ovaj auto, često nazivan "Grosser Mercedes" (Veliki Mercedes), bio je vrlo prestižan i luksuzan automobil koji je proizvodio njemački proizvođač automobila Mercedes-Benz.
Prvenstveno je korišten kao reprezentativno i službeno državno vozilo za visoke uzvanike, uključujući šefove država i vladine dužnosnike. Bio je ogroman, raskošan automobil i naprednih performansi u svoje doba. Bio je dostupan kao kabriolet i kao limuzina, koju su preferirali svjetski uglednici, a bila je i varijanta s oklopom.
Automobil je koristio i Adolf Hitler kao službeni automobil, i bila je to visoko prilagođena verzija s neprobojnim staklima. Druge istaknute osobe koje su posjedovale ili su se vozile u Mercedes-Benzu 770 uključuju Franklina D. Roosevelta, japanskog cara Hirohita, egipatskog kralja Farouka, ali i nekih državnika s područja istočne Europe.
Tito je bio poznati stvarstveni ljubitelj automobila. Poklanjao ih je i dobivao. Staljin mu je poklonio američki luksuzni blindirani Packard, a Tito mu je uzvratio Mercedes-Benz 770 limuzinom. Interesantan detalj; prijašnji vlasnik Mercedesa bio je Ante Pavelić, kojemu je taj automobil poklonio Hitler.
Mercedes Benz (druge linije) vozili su Elvis Presley, John Lennon, Saddam Hussein, Papa Pavao VI, Nikita Hruščov, Fidel Castro, Hugo Chavez i mnogi drugi.
Mercedes-Benz 770 Mercedes Benz 770 na izložbi u Berlinu 1931.
Volkswagen Buba, često jednostavno nazivana "VW Buba" ili "Buba" (Beetle), jedan je od najlegendarnijih i najprepoznatljivijih automobila u povijesti automobila. I u našim krajevima tepaju joj na najrazličitije načine.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.