Privatni investitori u Švicarskoj, Austriji i Njemačkoj prave redove da bi kupili zlatne poluge veličine kreditne kartice koje se jednostavo mogu razdvojiti na komade od 1 gram i koristiti za plaćanje u hitnom slučaju.
Sada švicarska "rafinerija" Valcambi, dio američkog rudarskog giganta Newmont, želi predstaviti svoj "CombiBar" na tržištu SAD-a te pojačati trgovačku prisutnost u Indiji, najvećem svjetskom potrošaču zlata gdje se ono dugo koristi kao paralelna valuta.
Investitori se brinu da će inflacija i nemir na financijskom tržištu uništiti vrijednost njihove gotovine te troše velike količine novca u zlato u proteklih 10 godina. U odnosu na 2001.godinu cijena se povećala skoro 500%, u usporedbi s povećanjem od 12% u MSCI svjetskim indexom (world equity index).
U 2011-oj godini se prodalo zlatnih poluga i kovanica u iznosu od skoro 77 milijardi dolara. 2002. godine se prodalo samo 3.5 milijardi dolara. To su podaci Svjetskog vijeća za zlato.
"Bogati kupuju standardne poluge ili imaju depozite fizičkog zlata. Ljudi koji imaju manje novca kupuju do 100 grama," rekao je Michael Mesaric, prvi čovjek Valcambija. "Ali za mnoge obično investiranje u proizvod nije dovoljno. Oni žele moći nešto uraditi s metalom."
Mesaric je rekao da je prednost "CombiBara" – kojeg su nazvali "chocolate bar" jer se komadi mogu jednostavno odvojiti rukom u kvadrate od 1 gram – ta što se može jednostavno transportirati i košta manje nego kupovina 50 pločica od 1 gram.
"Proizvod se također može koristiti kao alternativna metoda za plaćanje," rekao je.
Valcambi gradi prodajnu mrežu u Indiji i planira lansirati CombiBar na tržištu SAD-a iduće godine. Što se tiče Japana, želja je da fokus bude na CombiBaru od platine i paladija.
Potražnja je izrazito velika među Njemcima koji se još sjećaju hiperinflacije poslije Prvog svjetskog rata. Tada je novac postao skoro potpuno bezvrijedan i bila su potrebna kolica za prijenos materijala, puna novca, da bi se kupio kruh i najosnovnije potrepštine.
"Najviše ljudi starosti između 40 i 70 godina investiraju u zlatne poluge i kovanice," kaže Mesaric. "Čuli su priče od svojih roditelja o ratovima i krizama koje smanjuju vrijednost novca."
CombiBar je posebno popularan među djedovima i bakama koji žele unucima dati komadić zlata umjesto kovanice, rekao je Andreas Habluetzel, prvi čovjek Swiss business of Degussa, kompanije koja trguje zlatom.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.